פסיכולוגית ספורט מתמחה בהבנת ההיבטים המנטליים והרגשיים המשפיעים על הביצועים של ספורטאים ועל היכולות להתמודד עם קשיים, לחצים, כישלונות ומצבי חוסר ודאות. במאמר קצר זה אתאר את העבודה שאני עושה עם ספורטאים בקליניקה, עם דגשים על התמודדות מיטבית עם קשיים וכישלונות, לשיפור ביצועים, רווחה נפשית ופיתוח חוסן מנטלי, שילווה אותם לחיים ויסייע בהתמודדות עם האתגרים שבדרך.

 

1. בניית חוסן מנטלי:

פסיכולוגית ספורט מסייעת לספורטאים לפתח גמישות פסיכולוגית שהיא הבסיס לחוסן מנטלי המאפשר להם להתמודד עם לחץ, חוסר ודאות, תסכול וכישלונות. כחלק מהתהליך איתי, הספורטאים לומדים מיומנויות ויסות שמאפשרות להם לשלוט בצורה יעילה יותר על התגובות הפיזיולוגיות והמחשבות וכך מתמודדים טוב יותר עם מצבי לחץ ומצליחים לממש את הפוטנציאל שלהם.

 

2. הצבת מטרות:

בתהליך לומדים להציב מטרות באופן יעיל ובהתאמה לספורטאי עצמו ולתקופה בשנה (עונתיות הענף) אני מסייעת לספורטאים להציב מטרות ריאליות ומעוררות מוטיבציה, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. מטרות אלו מסייעות לספורטאים לשמור על ריכוז ומוטיבציה ולהתמקד במה שחשוב כדי להתקדם ולהשתפר.

 

3. שינוי דפוסי חשיבה:

פסיכולוגית ספורט עוזרת לספורטאים לזהות דפוסי חשיבה שליליים שפוגעים בביטחון ובביצוע ולהמירם בדפוסי חשיבה יעילים ומחזקים. יחד נזהה אמונות מגבילות ונחליף אותן באמונות מחזקות, נלמד להתמקד בחוזקות וביתרונות ונחזק את הערך העצמי. בתהליך מפתחים את היכולת לגמישות מחשבתית שמאפשרת להתמודד בצורה טובה עם פחדים וחוסר ודאות.

 

4. שיפור ההתמודדות עם כישלון:

כפסיכולוגית ספורט אני מלמדת ספורטאים לראות בכישלון שלב בלתי נפרד מההתקדמות ולייצר ממנו  הזדמנות ללמידה ולצמיחה.  זה מסייע לפתח גישה פרואקטיבית שבה הספורטאים מנתחים את הכישלון, לומדים ממנו ומשתמשים בו כמנוף לשיפור.

 

5. ניהול רגשות:

העבודה עם הספורטאים עוזרת להם להבין ולנהל את הרגשות שלהם בצורה יעילה. בכך הם לומדים כיצד להתמודד עם רגשות שליליים כמו כעס, תסכול, פחד ואכזבה, ולהמיר אותם למוטיבציה חיובית.

 

6. תקשורת בינאישית:

במהלך המפגשים אנחנו עובדים על פיתוח היכולת לתקשורת יעילה עם המאמנים, חברי הקבוצה, והמשפחה. תקשורת אפקטיבית יכולה לייצר תאום ציפיות מותאם ולמזער לחצים מכבידים, כמו כן קשרים בינאישיים איכותיים הם מקור מאוד משמעותי לתמיכה ריגשית ועזרה בעיקר בזמן משבר או לחץ. היכולת לפתח ולשמר קשרים בינאישיים איכותיים מקושרת  במחקרים עם חוסן נפשי ורווחה נפשית טובה.

 

7. פיתוח אסטרטגיות מנטליות:

במהלך המפגשים, הספורטאים לומדים טכניקות פסיכולוגיות כגון תרגילים לריכוז, נשימות, דמיון מודרך, דיבור פנימי יעיל, הרפיית גוף ועוד. טכניקות אלו מאפשרות ויסות ריגשי , ריכוז, הפחתת מתחים ורגיעה ובטחון עצמי. התאמה אישית לאישיות הספורטאי, לענף הספורט ולצרכים האישיים מאפשרים פיתוח אסטרטגיות יעילות להתמודדות עם קשיים באימונים, בתחרויות ובחיים האישיים.

 

העבודה המנטלית בקליניקה מסייעת לספורטאים בדרכים מגוונות ומותאמות אישית, לא רק להתמודד עם קשיים וכישלונות, אלא גם להשתמש בהם ככלים לצמיחה והתפתחות, למימוש עצמי, הן במגרש הספורט והן בחיים עצמם.

 

מזמינה אותך לשמוע עוד.

פולי רביד

פסיכולוגית ספורט

052-2320743 | sppravid@gmail.com  | www.pollyravid.com 

 

פסיכולוגיית ספורט | ניהול לחצים וחוסן | NLP | איכות חיים

פולי רביד

איך פסיכולוגיית ספורט תורמת להתמודדות עם קשיים ואתגרים ושיפור ביצועים​

פסיכולוגיית ספורט | ניהול לחצים וחוסן | NLP | איכות חיים​

Edit Post Text