אימון פסיכולוגי לספורטאים בנוי מ-6 מרכיבים יעילים להתמודדות עם לחצים יומיומיים אצל מבוגרים ובני נוער, בזכות מספר עקרונות וכלים שמאפיינים את אורח החיים של ספורטאים:

 

1. תכנון יעיל של מטרות ושמירה על מיקוד: ספורטאים מציבים לעצמם מטרות ברורות ומפתחים תוכניות פעולה להשגתן. ליווי לפיתוח מיומנות זאת עוזרת להתמקד במטרות האישיות ו/או המקצועיות ולבנות תכנית מסודרת ויעילה להתמודד עם משימות ולחצים יומיומיים.

 

2. התמודדות עם קשיים וכישלונות: ספורטאים לומדים להכיר בכך שכישלונות הם חלק בלתי נפרד והכרחי בדרך להצלחה. חשוב לפתח יכולת להתאושש בקלות מכישלון/הפסד, ולהפוך את הכישלון להזדמנות ללמידה והתקדמות. לימוד ההפנמה של גישה זו עוזרת לבני נוער ולמבוגרים לראות כישלונות כהזדמנויות ללמידה והתפתחות, ולא כמשהו שמגדיר אותם.

 

3. ניהול זמן ומשמעת עצמית: האימונים דורשים מספורטאים לוח זמנים קפדני ומשמעת עצמית גבוהה. יכולות אלו כשמפתחים אותן בצורה יעילה מיושמות גם בחיי היומיום, עוזרות לנהל זמן טוב יותר, להקפיד על סדר וארגון, ושמירה על מוטיבציה גבוהה לאורך זמן.

 

4. התמודדות עם לחצים: ספורטאים מתמודדים עם לחצים אימוניים ותחרותיים גבוהים, באמצעות לימוד ותרגול טכניקות ויסות להפחתת מתחים, כגון ביופידבק, דמיון מודרך, מיינדפולנס, נשימה וחשיבה חיובית. היישום של כלים וטכניקות אלה מועילים בעמידה בלחצים של היומיום.

 

5. יחסים בינאישיים ועבודת צוות: ספורט קבוצתי מדגיש את חשיבות התמיכה והעזרה ההדדית. במפגשים הטיפוליים אנחנו עובדים על פיתוח מיומנויות תקשורת לעבודה משותפת, שהם הבסיס לתקשורת בינאישית מיטיבה להצלחה בחיים, בבית הספר, בחוגים, במקום עבודה, ביחסים בינאישיים, ובכל אתגר שניצב בפנינו. השלם גדול מסכום חלקיו. תמיד.

 

6. שמירה על כושר גופני: פעילות גופנית קבועה תורמת לאיזון הורמונלי מיטיב  המשפר  את מצב הרוח ומפחית מתחים. הרגל זה משפר את הבריאות הנפשית והפיזית אצל בני נוער ומבוגרים כאחד. במהלך המפגשים נלמד את הקשר הדו כיווני של המנגנונים הפיזיולוגים על הנפש ועל הביצועים שלנו. ההבנה של השפעת התהליכים הפיזיולוגים על הנפש ותפקוד האדם, יחד עם לימוד טכניקות חדשות, מאפשרים ויסות מיטבי. נלמד על המנגנונים הפיזיולוגיים שמשפיעים על הנפש. ההבנה של התהליכים גורמת להתחשב בהשפעה ההדדית שיש לפיזיולוגיה על הנפש, ואיך הנפש משפיעה על הפיזיולוגיה.

 

 

את ששת המודולים האלה אני מיישמת בעבודה עם המטופלים אצלי בקליניקה כל יום. אימון פסיכולוגי לספורטאים בכל גיל, מייצר גמישות פסיכולוגית ובונה את החוסן הנפשי הנדרש כדי להצליח בחיים ולשמור על רווחה נפשית, בעולם מהיר ותחרותי, במציאות משתנה ומתוחה, בפרט אצלנו בישראל. המטופלים לומדים לשלוט בצורה יעילה יותר בסיטואציות משתנות בעזרת תרגול ביופידבק, דמיון מודרך, טכניקות נשימה וחשיבה חיובית, באופן שמייצר גמישות פסיכולוגית וחוסן המלווה לאורך החיים.

הכלים שתקבלו במהלך סדרת הטיפולים נשארים לתמיד ומשמשים גם מחוץ לאצטדיון, במגרש של החיים.

 

מזמינה אותך לשמוע עוד.

פולי רביד

פסיכולוגית ספורט | 052-2320743

פסיכולוגיית ספורט | ניהול לחצים וחוסן | NLP | איכות חיים

פולי רביד

שש דרכים בהן אימון פסיכולוגי לספורטאים משפר ביצועים

ובנוסף תורם להתמודדות עם הלחצים של היום יום

פסיכולוגיית ספורט | ניהול לחצים וחוסן | NLP | איכות חיים​

Edit Post Text